Akademia Outsourcingu Procesowego
Szkolenie on-line w godzinach 10:00-13:30
Szkolenie odbywa się przez platformę ClickMeeting.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Kliknij tutaj przed zapisaniem się na szkolenie
Coraz częściej przedsiębiorcy z branży APT są zmuszeni przez konkurencję i nawet samych klientów do wchodzenia w wysoce ryzykowne konstrukcje outsourcingowe. Celem naszego szkolenia jest ukazanie Państwu prawnie bezpiecznych i jednocześnie efektywnych form współpracy outsourcingowej. Po stronie firm świadczących usługi outsourcingowe jak również tych korzystających z rozwiązań tego typu konieczne jest pozyskanie wiedzy praktycznej o działaniach kontrolnych PIP, ZUS, i innych służb w zakresie sprawdzania stosowanych szeroko rozwiązań outsourcingowych. Również konieczne jest poznanie tajników sporządzania i negocjowanie kontraktów outsourcingowych w praktyce gospodarczej ostatnich paru lat.
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do właścicieli i pracowników agencji pracy tymczasowej, a także wszystkich innych osób zajmujących się w praktyce tą tematyką.
dr Maciej Chakowski
jest Partnerem Zarządzającym kancelarii C&C Chakowski & Ciszek oraz adiunktem i wykładowcą prawa pracy na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Był członkiem zespołu prawnego przy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów RP zajmującego się m. in. zmianami w przepisach Kodeksu pracy. Był także konsultantem Departamentu Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w zakresie regulacji prawa pracy krajów Unii Europejskiej. Specjalizuje się w zbiorowym prawie pracy. Reprezentuje pracodawców w negocjacjach ze związkami zawodowymi w zakresie sporów zbiorowych, rokowań układów zbiorowych, pakietów socjalnych. Jest autorem wielu publikacji z zakresu polskiego i europejskiego prawa pracy w tym współautorem dwóch komentarzy do Kodeksu pracy. Doradza w języku polskim i angielskim.
- [NOWOŚĆ] Nowe Prawo Imigracyjne – jak wpłynie na outsourcing w Polsce?
- [NOWOŚĆ] Audyty u Insourcera – dlaczego sa tak istotne dla obu stron?
- [NOWOŚĆ] Bezpieczny Zarząd – UWAGA na nowe sankcje ‘zarażające’ wszystkie spółki w grupie kapitałowej!
- Czym różni się outsourcing pracowniczy od outsourcingu procesowego – co z tych różnic wynika w praktyce?
- Outsourcing i problem legalizacji pracy cudzoziemców w urzędach wojewódzkich – praktyka
- Czy PKD może być problemem w sytuacji oświadczeń cudzoziemskich w PUP?
- Zmiana prawa cudzoziemskiego może przemodelować rynek outsourcingu pracowniczego w Polsce
- Jak wykorzystać zmianę prawa imigracyjnego do zdobycia przewagi konkurencyjnej jako firma outsourcingowa?
- Jestem insourcerem – czyli na co uważać po zmianie prawa imigracyjnego?
- Jak audytować firmy outsurcingowe?
- Nowelizacja ustawy APT 1.6.2017 motywatorem do wykorzystania rozwiązań outsourcingowych – geneza problemu
- motywacja ze strony ustawodawcy
- motywacja ze strony konkurencji i klientów
- sposoby radzenia sobie z problemem w praktyce gospodarczej
- Jakie są korzyści z wprowadzenia rozwiązań outsourcingowych po stronie klienta, a jakie po stronie podmiotu wykonującego usługi?
- co z zasadą 18/36 i 36/36?
- czy obowiązują zasady równości pracowników outsourcingowych?
- co z pracami szczególnie niebezpiecznymi?
- Jakie są ryzyka stosowania niewłaściwych form outsourcingu po obu stronach kontraktu?
- Ryzyka prawo pracy
- Ryzyka sankcji administracyjnych
i. grzywna do 30.000 zł
ii. grzywna do 100.000 zł - Ryzyka ZUS
- Ryzyka podatkowe
- Ryzyka gospodarcze – regres klienta
- „Outsourcing po polsku” – analiza orzecznictwa polskich sądów – wnioski praktyczne
- Sporządzanie i negocjowanie umów outsourcingowych – praktyczne warsztaty
- Strony umowy – dylemat nowa spółka czy stara
- Czy APT może być firmą outsourcingową – analiza przypadku
- Istotne cechy prawidłowej umowy outsourcingowej
- wybrane konstrukcje prawne z rzeczywistych kontraktów outsourcingowych – warsztaty i dyskusja
- zasady stosowania kontraktów outsourcingowych w praktyce – produkcja, usługi, administracja, budownictwo
- modele współpracy APT – Outsourcing – plusy i minusy – szanse i zagrożenia
- jak negocjować umowy outsourcingowe z działem prawnym i Zarządem spółki klienta?
- Formy zatrudniania w branży outsourcingowej – umowy o dzieło, zlecenia, świadczenie usług, BB, umowy o pracę – praktyka kontroli PIP i ZUS
- „Oszukane outsourcingi” czyli dalszy ciąg afer holenderskich w nowej odsłonie – ryzyka dla klientów firm outsourcingowych
- Podsumowanie
- [NOWOŚĆ] Audyty u Insourcera – dlaczego sa tak istotne dla obu stron?