Akademia Pracy Tymczasowej 2023
Szkolenie on-line w godzinach 10:00-13:30
Szkolenie odbywa się przez platformę ClickMeeting.
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z najaktualniejszych oficjalnych wersji Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera.
Kliknij tutaj przed zapisaniem się na szkolenie
Najnowsza edycja Akademii Pracy Tymczasowej jest poświęcona aktualnym zagadnieniom, praktycznym wyzwaniom i bolączkom branży zatrudnienia zewnętrznego. Zajmiemy się kwestią odmów legalizacji pracy cudzoziemców w ramach outsourcingu i pracą tymczasową jako natychmiastowym rozwiązaniem tego zagadnienia. Omówimy m.in. tematykę „podbierania” agencjom personelu przez klientów i konkurencję, praktykę prowadzenia elektronicznych akt osobowych, skutki przekroczenia limitów udostępniania pracowników tymczasowych oraz praktykę kontrolną PIP.
Pogłębimy Państwa wiedzę o różnicach w zakresie prowadzenia działalności w formule APT i outsourcingu. Informacje uzyskane podczas spotkania przyczynią się do zbudowania przewagi nad konkurencją w branży, choćby przez rzetelną wiedzę o możliwych modelach biznesowych, unikaniu związanych z nimi ryzyk i wyjścia z problemów legalizacyjnych. Omówimy te zagadnienia również w kontekście zmian w polskim prawie imigracyjnym.
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z praktycznymi aspektami zatrudniania pracowników tymczasowych, także w świetle regulacji unijnych i możliwości udostępniania PT do zagranicznych klientów, na przykładzie Niemiec. Wskażemy też szczegółowe obowiązki i uprawnienia poszczególnych podmiotów pracy tymczasowej, zasady i praktykę prawidłowego konstruowania umów dotyczących pracy tymczasowej oraz umów outsourcingowych, jak i inne kwestie, istotne z punktu widzenia osób pracujących w tej branży.
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do właścicieli i pracowników agencji pracy tymczasowej, a także wszystkich innych osób zajmujących się w praktyce tą tematyką.
r.pr. Katarzyna Ziółkowska
jest Szefem Działu International w kancelarii C&C Chakowski & Ciszek, radcą prawnym z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym z zakresu prawa pracy oraz danych osobowych. Przez 6 lat zarządzała Zespołem Prawa Pracy i Emerytur w międzynarodowej Kancelarii w Warszawie. Pracowała również w Departamencie Prawa Głównego Inspektoratu Pracy. Jej praktyka obejmuje doradztwo z zakresu zatrudniania oraz zwalniania pracowników wszystkich szczebli, optymalizacji zatrudnienia i delegowania. Specjalizuje się także w prawie danych osobowych, w tym w tworzeniu dokumentacji, powierzeniu przetwarzania danych i ich transferu do krajów trzecich. Jest autorem m.in. rozdziału dotyczącego compliance w Polsce w zbiorowej publikacji „Rechtsmanagement im Unternehmen” („Zarządzanie prawem w przedsiębiorstwie”). Doradza w języku polskim, angielskim oraz niemieckim.
- Zatrudnienie zewnętrzne – formy współpracy z klientami
- ustawa o APT jako generator outsourcingu
- outsourcing „dobry” i „zły” – różnice i pułapki
- sposoby radzenia sobie w praktyce gospodarczej – mix rozwiązań, PKD spółek
- co zmieni nowa ustawa o zatrudnieniu cudzoziemców dla branży APT?
- Praktyczne aspekty działania APT
- co oznacza praca tymczasowa w praktyce
- APT jako odpowiedź na problemy legalizacyjne firm outsourcingowych
- jak łączyć APT z outsourcingiem i w którym momencie przestaje to być bezpieczne
- sankcje wykroczeniowe dla agencji i pracodawców użytkowników – analiza ryzyk
- uprawnienia organów kontrolujących działania APT i „narzędzia obrony” podmiotu kontrolowanego
- Praktyka zatrudniania w ramach APT
- zasada 18/36 i 36/36 – case study
- skutki naruszenia limitów 18 lub 36 miesięcy
- Uzgodnienia pracodawcy użytkownika z APT w praktyce
- o czym nie zapomnieć, a czego nie ma w ustawie
- obowiązki pracodawcy użytkownika w zakresie przekazywania informacji APT
- jak zapisać „zakaz podbierania” załogi agencji przez klienta i inne agencje – praktyczne wskazówki
- Podstawy prawne zatrudnienia stosowane przez branżę APT
- ograniczenia i ryzyka związane z zatrudnianiem na podstawie umów prawa cywilnego w świetle aktualnego orzecznictwa
- minimalne warunki umowy między APT a osobą zatrudnioną (niezależnie od podstawy zatrudnienia)
- forma umowy dla cudzoziemców
- Równe traktowanie w zatrudnieniu w ramach pracy tymczasowej
- jak określać warunki zatrudnienia pracowników tymczasowych
- zakres równego traktowania: pracownik tymczasowy a ZFSS użytkownika
- zasady wynagradzania PT w świetle przepisów prawa oraz praktyki stosowanej na rynku
- przedłużanie umów o pracę pracownic tymczasowych
- Administrowanie pracą tymczasową w najnowszym stanie prawnym
- zasady ustalania prawa do urlopu, wynagrodzenia urlopowego, ekwiwalentu
- zasady prowadzenia ewidencji PT
- obowiązki dokumentacyjne APT w praktyce – akta osobowe (w tym możliwość ich prowadzenia w wersji elektronicznej)
- zaświadczenia o zatrudnieniu oraz świadectwa pracy
- Klienci agencji poza granicami, czyli rozszerzamy biznes
- forma współpracy: APT vs outsourcing oraz kwestia cudzoziemców
- zasady ogólne w zakresie właściwych przepisów, kwestie podatkowe i zus
- jakie wymogi czekają na polską APT zagranicą na przykładzie Niemiec, z uwzględnieniem projektowanych zmian dotyczących pracowników tymczasowych – cudziemców
- cudzoziemcy zatrudnieni przez APT a możliwość ich delegowania
- gdzie warto się udać ze swoją załogą, albo w których państwach natrafimy na kłopoty