O konferencji
Najczęstszy obecnie problem podmiotów korzystających z tzw. usług zatrudnienia zewnętrznego to niepewność związana z wyborem właściwego dostawcy usługi outsourcingowej albo pracy tymczasowej. Coraz większa wśród usługobiorców świadomość ich ryzyk prawnych, podatkowych i imigracyjnych związanych z niewłaściwym modelem współpracy i zastosowaną optymalizacją kosztów wpływa na zainteresowanie różnymi formami audytowania APT i outsourcerów.
Zdecydowanie to bezpieczeństwo prawne i podatkowe usługobiorców, oprócz ceny, jest głównym wymogiem w procesie przetargowym w wielu przedsiębiorstwach.
Celem konferencji jest zaprezentowanie dobrych praktyk w zakresie usług APT i outsourcingowych, które mogą okazać się inspiracją dla wielu usługodawców i usługobiorców w szeroko pojętej branży zatrudnienia zewnętrznego w Polsce.
Program
Centrum Outsourcingu Procesowego
- Outsourcing a zewnętrzne zatrudnienie
- Modele zewnętrznego zatrudnienia funkcjonujące na rynku
- Szanse i wyzwania
- Dlaczego w prawie funkcjonują ograniczenia związane z zatrudnianiem cudzoziemców i czy można się spodziewać, że będą znoszone lub zmienią kierunek?
- Co blokuje biznes w zatrudnianiu cudzoziemców?
- Unikanie błędów w zatrudnianiu cudzoziemców
- Wewnątrzorganizacyjny podział obowiązków
- Bieżąca kontrola i regularne audyty
- Panowanie nad zmianą przepisów i ich interpretacji
- Miejscowy charakter prawa cudzoziemskiego
- Jak odróżnić firmę outsourcingową od agencji pracy tymczasowej?
- Czy istnieje coś takiego jak nieświadome skorzystanie z pracy tymczasowej?
- Co grozi menadżerom dostawcy i odbiorcy usług ukrytej pracy tymczasowej?
- Kto ponosi odpowiedzialność za legalizację, warunki i bezpieczeństwo pracy przy pracy tymczasowej i outsourcingu?
- Geneza toolingu jako elementu outsourcingu procesowego
- Kluczowe warunki umowy toolignowej jako umowy nienazwanej: wykaz maszyn i urządzeń, zasady ich użytkowania, odpowiedzialność za awarie, korzystanie z pomieszczeń i hal
- Metody ustalania odpłatności (czynszu) za udostępnienie maszyn i urządzeń dla outsourcera i ryzyka podatkowe braku takiej odpłatności
- Wybrane zagadnienia z praktyki wykonywania umów toolingowych
- Predykcja liczby pracowników – niezbędne narzędzie każdej firmy outsourcingowej
- Planowanie czasu pracy a realny koszt pracy godzin nadliczbowych
- Jak synchronizować się z system czasu pracy klienta/insourcera?
- Zarządzanie czasem, a wellbeing pracowników
APT i PU
- Prace szczególnie niebezpieczne – czyli niekończący się problem APT
- Czym jest praca tymczasowa - niełatwa definicja w praktyce?
- Gdzie pozyskiwać pracowników tymczasowych?
- Okres udostępnienia pracownika tymczasowego - reguła, wyjątki i jak je łączyć
- Równouprawnienie pracowników tymczasowych - kogo dotyczy i czy obejmuje zleceniobiorców
- Rozliczenie urlopu pracownika tymczasowego - kto płaci za pozostawanie w dyspozycji i najnowsza linia orzecznicza
Prelegenci

Antonio Carvelli
Polskie Forum HR,
Gi Group Poland S.A.

DR MACIEJ CHAKOWSKI
C&C Chakowski & Ciszek
Centrum Outsourcingu Procesowego

Przemysław Ciszek
C&C Chakowski & Ciszek

dr Izabela Florczak
C&C Chakowski & Ciszek, Uniwersytet Łódzki

Anna Niedźwiedź
Human Group

Dawid Strzyżak
FM Logistic

dr hab. Krzysztof Walczak, prof. UW
Centrum Outsourcingu Procesowego

Anna Wicha
Polskie Forum HR,
Adecco Polska

mgr inż. Paweł Wróbel
Work Time Planner

Grzegorz Ziomkowski
C&C Chakowski & Ciszek

Katarzyna Ziółkowska
C&C Chakowski & Ciszek
Zapisz się
Uczestnictwo ON-LINE
800,00 zł netto*
Powyższa cena zawiera:
- Transmisja on-line na żywo
- Dostęp do moderowanego czatu
- Cyfrowe materiały konferencyjne
- Wydarzenie na platformie clickmeeting
*Powyższe ceny mają charakter cen netto do których zostanie doliczony podatek VAT 23%